Kako svesnim disanjem da pobedimo stres i paniku

Koju tehniku možemo svi odmah da primenimo da bismo osetili kako nam ovaj pristup štiti mentalno zdravlje i pomaže da život živimo na najbolji način demonstrira instruktorka majndfulnesa Dragana Đurđanović.

„Ako dišete bolje vam je nego što mislite”, često svojim pacijentima kaže prof. Džon Kabat Zin sa Univerziteta u Masačusetsu, jedan od vodećih eksperata za majndfulnes u svetu.

Čak i kod najteže obolelih, disanje je znak da je veći deo organizma ispravan i funkcionalan, ma koliko to neobično i ponekad neverovatno zvučalo, objašnjava profesor Kabat Zin u razgovoru sa Andersonom Kuperom, novinarom Si-En-Ena i pobornikom majndfulnesa.

Ovaj pristup, ili tehnika, počeo je pre pola veka da se primenjuje u lečenju pacijenata sa mentalnim tegobama, da bi se potom proširio kao preventivno sredstvo za celu populaciju, naročito uspešno u zaustavljanju demencije i Alchajmerove bolesti.

Danas je to deo savremene medicine i proučava se u vodećim medicinskim ustanovama u svetu, poput Univerziteta Harvard.

Majndfulnes nas uči da se posvetimo trenutku u kojem se nalazimo, da se fokusiramo na disanje i sopstveno telo, oslobađajuću mozak od bilo kakvih drugih misli koje bi mogle da ga opterete i uvedu u nemir ili paniku, odnosno da smirimo svoje centre za paniku i anksioznost.
U razgovoru za RTS učitelj majndfulnesa Dragana Đurđanović objašnjava suštinu ovog pristupa i demonstrira jednostavne tehnike, primenljive na svakom mestu i u svakom trenutku.

Naučna istraživanja koja se sprovode na mestima kao što je Univerzitet Harvard pokazuju da postoje klinički dokazi da je majndfulnes koristan u lečenju, iako se još uvek dokazuju njegovi efekti kod široke i zdrave populacije.

Svaku tešku ili stresnu situaciju možete bitno olakšati ako svoju svesnu pažnju prebacite na proces disanja: već to je dovoljno da svoje centre za strah i anksioznost smirite, što je preduslov da se izborite sa problemom koji vas muči.

Leave a comment